darbs ziedu salonā

Šodien darbā nācās klientam ziedus ietilpināt rokas bagāžas koferī, nezinu vai tur kur viņš brauc ziedi ir dārgi vai to nav, vai varbūt viņš tos nopirka pirms lidmašīnas jo jau lidostā viņu sagaida cilvēks kam tie domāti........BET viņš vēlējās koferītī iespiest visas lielās puķes vai pušķus teikdams, ka var jau nogriezt īsāku..es tikai nesaprotu - kādēļ tad nevar nopirkt īsāku (būtu gan lētāk, gan nebūtu jāgriež), lai nu kā,
klients laimīgs devās uz lidostu..vēl, es pirmo reizi redzēju, ka kāds skaita ziedus krizantēmu zariem.
-          Ko jūs tur skaitāt? Tur ir desmit zari..
-          Es skaitu cik te ziedu.
-          Tur ir vismaz 150 ziedi..
-          Kā Jūs to zināt?! (viņam bija acīmredzams šoks)
-          Nu kā..un viena krizantēmu zara ir vidēji 15 ziediņi, ja Jums ir 10 krizantēmu zari - tīri matemātiski sanāk ka tur ir kādi 150 līdz 200 ziedi!
-          Nu es labāk pārskaitīšu..
/labi, ka draugs, kas bija ar viņu atturēja šo no skaitīšanas, citādi tas varētu ieilgt līdz ziedu salona slēgšanai/
Man tiešam ir interesants darbs. Katru dienu kādi pigori un līdzīgi.. Man ļoti kaitina, dienas, kad ir ziedu pievedums. Nejau tāpēc, ka nepatiktu ziedi (mīlu tos sakārtot, apčubināt, pārdot,..), bet tieši tādēļ, ka ir tādi gudri cilvēki, kas ienāk, apskatās uz svaigajām, piemēram, rozēm  un saka „oiij, šitās ir vecas” - KĀ TIKKO ATVESTIE ZIEDI VAR BŪT VECI?! - Laikam, jau lieki teikt, ka viņi izvēlas tās, kuras tiešām ir vecas! Patiesībā man ir tā, ka automātiksi izmeklēju labākos ziedus vai ieteikt svaigākos un gluži otrādāk ar vecākiem ziediem - palīdzu no tiem izvairīties. Mode klientiem ir teikt "izlasiet man pašas skaistākās" - bet kā lai izlasu skaistākās, ja iepriekšējais jau ir nopircis pašas skaistākās. Man ir palikušas tikai pašas smaržīgākās, pašas hipnetozējošākās, pašas iekārojāmākās utt.. Lūk vēl viens labs piemērs runājot par to tēmu, kur cilvēki izliekas par labākiem vai gudrākiem nekā viņi ir, jo, piemēram, šajā gadījumā - ienāk, noliek svaigās puķes un paņem vecās, kad mēģinu ieteikt ko citu viņi domā, ka smērēšu vecās puķes, bet es gribu tieši otrādāk - lai viņi neņem vecās. Vai arī stāv rozes, pieņemsim, ka viena veduma , bet dažas ir paplaukušākas, citas ciet..”izlasiet man tās, kuras ilgāk stāvēs”, nu es arī lasu tās, kas ir neatplaukušas, bet klients sapūšas uz mani, un saka „šito nē, šito arī nē,..”, un izvēlas atplaukušās rozes. Vai arī vasarā vēl neko, bet ka šajā lielajā aukstumā man ienāk cilvēks, nopērk ziedus un saka „man var netīt, man tepatās pretējā mājā..” (vai līdzīgi), interesanti! - Mums šādā laikā salst deguni ciet, sasalst ūdens, mašīnas grūti pielaist, bet jā - puķes gan mums ir sala izturīgas. Zieds apsalst vienā momentā, un nav svarīgi cik svaigas tās bijušas - viņas mirst. Bet klients vainos pārdevēju, jo tā iesmērējusi vecu puķi. Vai arī ja nesot esat nolauzuši - pārdevēja iesmērēja salauztu puķi. Atceros, ka vasarā mani ietīšanas jautājums kaitināja..iedomājaties - groziņš, tajā oāzis un sasprausts ar ziediem, klients nopērk un es jautāju
-           Jums ietīt vajadzēs?
-          Nu mazliet var!
Eooo..kāds man paskaidros? Kas ir mazliet? - rokturi, kādu ziedu? KO? - Tak ietīt vai netīt?! Vēl cilvēkiem ir pasakaina mode VIENMĒR prasīt atlaidi, pat ja pušķītis maksā vienu latu - ir nepieciešama atlaide. Esmu arī ievērojusi, ka tie, kas saģērbušies bagātāk un brauc ar greznākām mašīnām taupa vairāk. Tie vienmēr prasīs atlaidi, tie vienmēr skraidīs meklēdami lētāk pa citiem kioskiem. Bet parasts cilvēks redz cenu, saprot vai var atļauties to vai nē un tad arī paprasa noskatītos ziedus. Neprasot atlaidi, vienīgais - mēdz jautāt vai stāvēs ilgi (kas man arī kaitina, jo ko nozīmē ilgi?!) Labs jautājums, bet kad cilvēki iet prom - ir kas vēl labāks - man mēdz izsprukt teikums "lai labi stāv!"..jā, es zinu! :D Lai nu kā, darbā katru dienu ir kāda kurioza situācija un kas tāds, kas nokaitinās..

..bet ja kādam nepieciešams kaut kas no ziedu salona - ar mani var sarunāt i' atlaidi, i' pasūtīt ko īpašu! :)

3 komentāri:

  1. bet sito es ari esmu pamanijis :O ta ir :O vai labi stāvēs :D man matei mužīgā problema sito jautat :D es parasti perku arī vienmēr tas kuras aizvērušas jo viņas vēl guļ a kas vins rokas nevareja vinas turet piemeram rokas bagāžā hm bac apjuku nah vinas somā jaliek :?

    AtbildētDzēst
  2. Pārskrēju pāri, tāpēc, ka virsraksts tāds patukšs.
    Ieteiktu rakstīt virsrakstu divu iemeslu dēļ - pirmkārt, lasītājus tas var vairāk ieinteresēt, otrkārt, google meklēs tavu rakstu.
    ---
    Professor, how long the essay must be?
    The same as girls' skirt - sufficiently long to cover the topic and short enough to attract the attention.

    AtbildētDzēst
  3. Nu acīm redzot pārsteigumu taisīt gribēja, ka koferī, vai arī tas, ka nedrīkst ekonomiskajā klasē vairāk par rokas bagāžu būt.. (think)

    AtbildētDzēst